سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین نشانه های بارداری قبل از پریود

اولین نشانه های بارداری قبل از پریود

اولین نشانه های بارداری قبل از پریود

با اولین نشانه های بارداری قبل از پریود در بخش مادران سایت اینجا زنونس همراه ما باشید.
همانطور که در پست های قبلی به تفاوت بین علائم بارداری و پریود پرداختیم دیدیم که برخی از نشانه های بارداری با پریود یکسان است اما برای آشنایی دقیق تر با نشانه های بارداری قبل از پریود با ما همراه باشید.

نشانه های بارداری قبل ازپریود

به یاد داشته باشید که برخی اولین نشانه های بارداری قبل از پریود با عارضه های معمول و همپوشانی دارد همانند حالت تهوع. بنابراین نمی توان هرگونه حالت تهوع و استفراغی را اولین علائم بارداری قبل از پریودی قلمداد کرد هرچند اگر این نشانه حاملگی قبل از پریود با سایر علائم همچون ویار، تغییرات حس بویایی و … همراه شود، احتمال باردار بودنتان بیشتر خواهد بود. همچنین می‌توانید مقاله نکات مهم قبل از بارداری را مطالعه نمایید.

 گرچه ممکن است عجیب به نظر برسد ولی اولین هفته بارداری بر اساس تاریخ اولین روز از آخرین سیکل قاعدگی تعیین می شود. در واقع آخرین سیکل قاعدگی به عنوان اولین هفته بارداری در نظر گرفته می شود حتی اگر شما هنوز باردار نشده باشید و زمان زایمان بر اساس اولین روز آخرین عادت ماهیانه محاسبه می شود.

بنابراین هفته‌های اول که هنوز مادر علائم بارداری را احساس نمی کند نیز جزء 40 هفته بارداری بشمار می آیند به این ترتیب نشانه های حاملگی قبل از پریود شدن همان نشانه هایی است که در هفته اول و دوم بعد از لقاح و تشکیل سلول تخم شما حس می کنید. اولین علت بروز نشانه حاملگی قبل از پریود هورمون βhCG و یا همان گونادوتروپین جفتی انسانی است که شما ان را تحت عنوان عدد بتا می شناسید. این هورمون توسط سلول های جفت ترشح شده و در روز نهم بعد از لقاح وارد خون مادر می شود به این ترتیب اولین نشانه حاملگی قبل از پریود در بدن مادر نمایان خواهد شد. 

افزایش دمای بدن

افزایش دمای بدن یکی دیگر از علائم بارداری قبل از اولین پریود است. ممکن است در ابتدای دوران بارداری دمای داخلی بدن با انجام تمرینات ورزشی یا قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی گرم به سرعت افزایش یابد. در طول این مدت باید آب کافی بنوشید و تمرینات خود را با دقت بیشتری انجام دهید.